poniedziałek, 19 marca 2012

Sebastian Świderski wydał oświadczenie

Kilka dni temu Sebastian Świderski podjął decyzję o rezygnacji z kariery siatkarskiej. Ta informacja była dla wielu nie do przyjęcia. Jednak prawda jest taka, że "Świder" już nigdy nie stanie na parkiecie wraz z innymi reprezentantami Polski.



Były zawodnik wydał oświadczenie, w którym wyjaśnia przyczynę swojej decyzji.


"Jestem siatkarzem…

Tak myślałem o sobie do tej pory i nie zastawiałem się nad znaczeniem tego określenia. Grałem. Całym sercem i całym sobą realizowałem sportowe cele i marzenia. Zdobywałem kolejne stopnie siatkarskiego wtajemniczenia, kolejne trofea, statuetki, medale. Marzyłem o tym najważniejszym dla sportowca, o złocie Igrzysk Olimpijskich!

Sport wyczynowy dzisiaj, to nieustanne przekraczanie granic. Każdy sportowiec chce więcej, lepiej, mocniej, szybciej, wyżej… Ale ludzki organizm jest ograniczony i zawodny. Ja sam, niestety, przekonałem się o tym boleśnie wiele razy. Za każdym razem, kiedy dotykało mnie nieszczęście, równocześnie dotykało mnie Wasze oddanie - i to ono, wraz z całą moją miłością do tego sportu, dawało mi siły do walki o powrót na parkiet.

Tym razem jednak musiałem powiedzieć "pas". I choć w duszy nie brak woli i odwagi do kolejnego wysiłku, organizm powiedział "dosyć". Kolejna kontuzja, która mnie dotknęła, nie pozwoliła mi już na dalsze wyczynowe uprawianie sportu. Dlatego dziś jako zawodnik muszę się pożegnać z boiskiem i z Wami.

Chciałbym z tego miejsca podziękować wszystkim, dzięki którym mogłem przez te wszystkie lata rozwijać się i realizować jako siatkarz: trenerom, działaczom, kolegom sportowcom, lekarzom, kibicom, moim przyjaciołom i bliskim. Nie będę nikogo wymieniał z nazwiska, bo lista ta jest ogromnie długa, ale wierzcie mi, że każda osoba zapisana jest głęboko w mojej pamięci.

Żegnam się jako zawodnik - wyczynowiec, ale nie żegnam się jako człowiek.

Teraz będzie mi dane służyć już nie umiejętnościami, ale moją wiedzą i doświadczeniem. Wierzę, że w nowej roli, trenera Farta Kielce, przyjmiecie mnie równie gorąco, jak zawsze i będziecie mnie wspierać i nadal mi kibicować.

Trzymajcie za mnie kciuki…"

Świderski nie kończy z siatkówką. Wielokrotny reprezentant Polski nawiązał współpracę z zespołem Farta Kielce, który występuje w PlusLidze. Były zawodnik ZAKSY Kędzierzyn Koźle będzie trenerem kieleckiego zespołu.

W imieniu swoim jak i wielu innych kibiców pragnę podziękować Sebastianowi za wszystkie emocje, których nam dostarczył. Świetny zawodnik i wspaniały człowiek. 

Seba, jesteśmy z Tobą!

1 komentarz:

  1. dołączam się do podziękowań ;D i życzę Sebastianowi powodzenia w karierze trenerskiej ;D

    OdpowiedzUsuń